ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ ЦЕНТР ПРИТЯЖЕНИЕ -это качественное и безопасное психологическое сопровождение в сложные моменты жизни наших клиентов; это профессиональная команда психологов мастеров; это улучшение качества жизни методами XXI века; это личное консультирование, обучение на тренингах и семинарах и онлайн консультирование; это бесплатная ознакомительная программа и общение в ЧАТе; это постоянная практическая и исследовательская работа и возможность познакомиться с авторскими материалами.

Нова українська ідентичність

У чому полягає нова українська ідентичність? Це питання треба обговарівати в режимі доброзичливого діалогу.
Отже, коли діалог є?

1. Коли є відкритість і безпека.
2. Коли є повага.
3. Коли говоримо по суті.

Якщо ми, кажучи про ідентичність, дозволяємо гострі слова про опонента, діалогу немає. Є виступ себе коханого. Є змагання, де ми вже вважаємо себе переможцем. Питання ні в тому, хто правий, хто винен, хто що вважає. Найперше питання в безпеці. Я буду брати участь в діалозі тільки в тому випадку, якщо мене не ображають. Ті, хто вважає, що він знає саму правдиву правду, і на цій підставі говорить про опонентів, як про дрібних, злісних недоумків, виганяє з діалогу співрозмовника. І той піде туди, де його слухають, де над ним не насміхаються.

Що таке ідентичність?
Це коли на питання «Хто я такий» кожний відповідає собі так, як він вважає потрібним. Ідентичність включає в себе:
1. Історизм: «Коли я таким став».
2. Почуття спільності: «До якої групи я себе відношу, її історія».
4. Питання відносин в цій групі, зв'язку її з іншими групами.
5. Загальна групове бачення майбутнього.
6. Моя участь у групових процесах.
 
Немає кращої або гіршої ідентичності. Україномовний українець у вишиванці мені сподобається, як и російськомовній українець у джинсах, як и «совєтські бабульки» під під`їздом. Ці бабці працювала, коли я буда маленька, я їх поважаю, хоча не підтримую їх поглядів. Ми різні. Є люди, які визначають себе як європейці чи вільні громадяни Землі. Я не підтримую ідею, що у україномовних ідентичність краща, ніж інша. Я не підтримую політиків, які глузують з тих, хто заявляє про себе: «Я російськомовній українець».
 
Мову треба поважати, та знаті. А од якою мовою спілкуватися - це моє діло. Та я маю право визначати свою ідентичність, як вважаю за потрібне. 
Сенс не в тому, прав я, чи ні. Сенс у тому, що я маю право безпечно, з повагою до себе, та других, обговорювати це питання.

Трапляється диво, якщо ми починаємо думати і визначати «що я», «хто я» за всіма пунктами та почуватися безпечно. Саме тоді починаєш відзначати деталі, розуміти що робити, як ти можеш вплинути на процеси створення суспільства, в якому тобі хочеться жити.
 Журналіст запропонував замінити табличку біля відновленої церкви «Церква XI століття», на «Церква XI століття Київського князівства-Русі».
Вчитель дав для твору тему «Чи відчуваю я себе громадянином України». У мережах і змі розгорнулося обговорення «Як ринок землі вплине на фермерство». Туристи с гордістю говорять у Европі: «Ми з України». На народне Віче на Майдані і ще в центрах кількох десятків міст зібралися люди, які протестують проти невдалого рішення представника міжнародної комісії. «Совєтські бабульки» під під`їздом навели добробут та висадили дерева та квіти.  І майбутнє стає зручнішим для усіх нас.
 
У підсумку, я не згодна з думкою, що всі ми повинні виробити якусь єдину ідентичність, і тоді ми вирішимо всі проблеми в єдиному пориві. Є країни, які йшли цим шляху- Німеччина в 30-е, СРСР, а зараз КНДР. Ідентичностей може бути багато. Але вони не будуть служити нашим цілям, якщо ми зі своїми ідентичностями будемо злобно налаштовані до чужих відчуттів самого себе. Злитися, вимагати, навіть подавати до суду можна на конкретні справи. Наприклад, можна критикувати дії якоїсь політсили, чи призначення посадовця. А ось ідентичності, наше світовідчуття потребує безпечного діалогу. Саме цього бояться наші справжні вороги, і роблять все, щоб цього не сталося.
А ми прорвемося, і будемо жити щасливо, усі разом, за нами майбутнє.
 
 Олена Мурза

0
Ваша оценка: Нет